Kącik psychologa 24.04.2020 r.

Na dziś mam dla dzieciaków karty pracy zawierające ćwiczenia stymulujące szereg różnych funkcji – umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji, percepcję wzrokową, koncentrację uwagi, przeliczanie i sprawność grafomotoryczną.

 

  1. Liczenie pszczółek

Zadaniem dziecka jest policzyć pszczółki o tych samych minach i zapisanie wyniku w odpowiednim okienku na dole strony oraz nazwanie emocji (radość, smutek, strach, złość). Możemy zapytać dziecko o przyczyny występowania takich emocji oraz o sposoby radzenia sobie z nimi (np. W jakich sytuacjach ludzie odczuwają smutek? Co sprawia, że jest ci smutno? Co możesz wtedy zrobić, żeby poczuć się lepiej?). Możemy wspólnie z dzieckiem zastanowić się, które emocje są przyjemne, które przydarzają mu się najczęściej oraz jak czuje się dziś i dlaczego.

Liczenie pszczółek

 

  1. Wykluczanie ze zbioru

Zadaniem dziecka jest wskazać pszczołę, która nie pasuje do zbioru. Dodatkowo dziecko może policzyć, które miejsce w szeregu zajmuje ta pszczółka i nazwać emocję, którą wyraża.

Wykluczanie ze zbioru 

 

  1. Łączenie par

Zadaniem dziecka jest połączenie linią pszczół i kwiatów wyrażających te same emocje.

Łączenie par

Skip to content