Kącik psychologa 14.05.2020 r.

Dzisiaj ćwiczenia rozwijające szereg funkcji poznawczych i stymulujące rozwój mowy.

 

  1. Naśladowanie sekwencji

Na dużej kartce papieru rysujemy dwa rzędy pól. W górnym rzędzie układamy na przemian spinacze w dwóch kolorach. Prosimy dziecko o ułożenie ich w taki sam sposób w rzędzie znajdującym się poniżej.

 

 

 

  1. Kontynuowanie sekwencji – żabka

Na dużej kartce papieru rysujemy żabę, staw i drogę składającą się z pól. Rozpoczynamy sekwencję kładąc na przemian kilka spinaczy i prosimy dziecko o dokończenie układania.

 

 

  1. Kontynuowanie i uzupełnianie sekwencji – emocje

Poniżej znajdują się karty pracy z sekwencjami do druku. Dziecko przygląda się buźkom znajdującym się w jednym rzędzie i wyciąga wniosek na temat tego, którą buźkę należy umieścić w pustym polu. Następnie wycina obrazki znajdujące się poniżej i za pomocą kleju umieszcza je w odpowiednich miejscach.

Skip to content