Dzisiaj artykuł: „Jak rozmawiać z dzieckiem o niepokojącej sytuacji związanej z koronawirusem?”,
oraz kolejne propozycje zabaw w domu.
Łowienie rybek, czyli nawlekanie małych makaroników za pomocą słomki to duże wyzwanie dla najmłodszych.
Potrzebujemy:
– makaron rurki
– słomki.
Wprowadzamy dzieci do zabawy tłumacząc, że wygięte słomki to nasze wędki, a makaroniki to rybki. Jeśli mamy więcej czasu na przygotowanie zabawy, możemy wspólnie z dziećmi pomalować makaroniki niczym kolorowa ławica morskich rybek.
Narty domowe to z pewnością idealna zabawa dla ruchliwych smyków.
Potrzebujemy:
– kawałek kartonu lub listewki
– szarfy/ sznurek albo rajstopy.
To na czym będzie polegała zabawa zależy już tylko od Was. Mogą być to wyścigi
z chodzenia w przód, w tył, w bok a można dodatkowo zrobić tor z pokonywaniem przeszkód.
Źródło: www.mojedziecikreatywnie.pl
Patyczkowe konstrukcje, to prosty sposób na zabawę dla wszystkich małych konstruktorów.
Potrzebujemy:
– wykałaczki/patyczki,
– masa plastyczna.
Zabawa ta wymaga dużego skupienia i planowania ruchu. Młodsze dzieci z pewnością spontanicznie będą tworzyły swoje konstrukcje. Dla starszaków można podwyższyć poziom i z góry zaplanować konstrukcje opierając się poszczególnych wytycznych np. konstrukcja ma być trójkątem, konstrukcja ma składać się z 5 wykałaczek i 4 kulek plasteliny.
Świetnym pomysłem w tej zabawie będzie zastąpienie plasteliny owocowymi żelkami i po skończonej zabawie skosztowanie smakołyków. 🙂
źródło: http://ikwdomowymzaciszu.blogspot.com/
Niezapominajmy też o najprostszych grach.
Kółko i krzyżyk, ta z pozoru łatwa gra jest najszybszym sposobem na pozbycie się nudy.
Potrzebujemy:
– kartkę
– ołówek.
Wbrew pozorom jest to gra, która może wiele nauczyć począwszy od szybkiego planowania, kontrolowania do myślenia logicznego i strategicznego.
Wojna(gra karciana) gra dla dwóch lub większej liczby graczy, rozgrywana talią
o dowolnej liczbie kart do gry.
Potrzebujemy:
-talię kart.
Zasady są proste, kto ma większą cyfrę na karcie zdobywa punkt. Świetna zabawa kształtująca umiejętności matematyczne dzieci w praktyce, której towarzyszą ogromne emocje.
Pamiętajmy, że samemu też można stworzyć talię kart i na czyste kartki oznaczyć cyframi lub rysunkami przedmiotów w odpowiedniej ilości. 🙂