Dzisiaj ćwiczenia rozwijające szereg funkcji poznawczych i stymulujące rozwój mowy.
- Naśladowanie sekwencji
Na dużej kartce papieru rysujemy dwa rzędy pól. W górnym rzędzie układamy na przemian spinacze w dwóch kolorach. Prosimy dziecko o ułożenie ich w taki sam sposób w rzędzie znajdującym się poniżej.
- Kontynuowanie sekwencji – żabka
Na dużej kartce papieru rysujemy żabę, staw i drogę składającą się z pól. Rozpoczynamy sekwencję kładąc na przemian kilka spinaczy i prosimy dziecko o dokończenie układania.
- Kontynuowanie i uzupełnianie sekwencji – emocje
Poniżej znajdują się karty pracy z sekwencjami do druku. Dziecko przygląda się buźkom znajdującym się w jednym rzędzie i wyciąga wniosek na temat tego, którą buźkę należy umieścić w pustym polu. Następnie wycina obrazki znajdujące się poniżej i za pomocą kleju umieszcza je w odpowiednich miejscach.